lördag 27 november 2010

I vårt köksfönster!

I vårt köksfönster; Vita amaryllisar i Sturehofs krukor, frostade äpplen, gamla böcker, ljus, pepparkaksformar i glasburk, röda hjärtan, hemmagjort pynt i silkespapper och lingonriskransar med silverband.

Hej hopp!

Hoppas ni har det riktigt bra!

Nu ska här julskyltas i butiken!
Fönstrena täcks för och en massa fint bärs ner från vinden...

Jag har alltså en massa att stå i nu så detta blir en kort hälsning!

Älskar dessa krukor som Tina Hellman gör för sitt Sturehofs Krukmakeri. Inget slår det handgjorda...
 

Må så gott och adventsstöka lugnt!

Nästa gång blir det bilder från en julskyltad butik!
Och glöm inte, vi har förstås öppet imorgon, kl 14-19.
Välkomna då!

Snöiga hälsningar Mariette

8 kommentarer:

Unknown sa...

Fint med kransarna och ljusstaken gillar jag. Ser mysigt ut hemma hos dig. Förstår att du har mycket att göra nu, men det är kul kan jag tänka mig.

Ha en mysig helg och ta det lugnt du med!

Kram Anna

Kamilla sa...

Så vackert med gamla böcker i inredningen!

Lycka till med skyltningen, kommer bli toppenfint tror jag:)

Kram

ANETTESHUS.COM sa...

KJEMPE-koselig, Mariette:))) Ha en fortsatt herlig adventshelg, vennen!

STOR klem
Anette:)

annashusidingtuna sa...

Så adventsfint du har fått i ditt fönster, ska bli kul att se hur det blir i butiken.
Kram kram Anna

UlricaA sa...

Finfint! Ha en go första advent! Vi ska på adventskonsert i Kinnareds kyrka, kyrkan där Hanna döptes och killen som sjöng på hennes dop ska uppträda! Det blir spännande för hanna!

Signe 1 sa...

kanonfint i ert fönster vännen! och jag förstår att du har myckat att stå i nu såhär i juletider!!

idag har jag äääntligen varit ute och sprungit efter en veckas vila. det var sååå skönt, känner mig som en ny människa:-)

ta hand om dig!

kraam s

Anonym sa...

Så fint du gjort i ditt advents-fönster! Gillar dina kransar och de vita Sturehofskrukorna är så fina. Har också ett Nusnäshjärta fast med levande ljus som jag använder lite då och då under året.
Gamla böcker är alltid fint i inredning!

Slingan blev så fin och sitter i sovrumsfönstret tills med en annan slinga. De leker fint ihop.

Kastar in en vänlig snöboll till dig.

Vinterkramar från Renate

Mitt hvite hus sa...

Så koselig kjøkkenvindu... og utsikt da..nydelig..
stemningsfullt med snø


Klemmer 0))