onsdag 10 november 2010

Ugglor i poppeln...

Underbara ugglor!

Hej på er!
Hoppas allt är bra med er! Här packas det upp varor för fullt! Vi håller på att drunkna inne i verkstan... Flera leveranser på en gång resulterar i kaos, knappt man kommer innanför dörren på gaveln...

Eftersom vi har så mycket nytt fint så plockar jag fram lite varje dag. Igår kväll blev det påfyllning bland GreenGate, idag tog jag fram dessa ursöta ugglor från Trendcompagniet. Man blir lite lyrisk inför det fina julpyntet som påminner om barndomens sagoskog och dess väsen.

Idag kommer också ljushusen från Chic Antique fram, vet att en del frågat efter dem...


Det blir mycket butik här på bloggen nu. Det är fullt upp att hinna med allt vilket betyder att jag inte hinner nåt hemma. Men jag har i alla fall en tavelvägg jag inte visat er... Och när det gäller bloggen så tar jag dagen som den kommer, finns nästan alltid nåt som blir ett inlägg,-och ofta skulle jag kunna göra mer än ett, men tiden räcker inte till det.

Vet ni, jag är så sugen på att baka pepparkakor i butiken, får väl se om jag hinner det också...

Tur i alla fall att man jobbar med det roligaste man vet!

Hoppas ni har en bra Novemberdag!

9 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oj oj vad söta de var..
Fast de prickiga stjärnorna var ju för läckra de blir man gald av.
Har haft en jättebra dag
Kram
Annika

Norregård sa...

Du har världens roligaste jobb Mariette!! Lyckliga du;o)

Kul att du frågade barnen! Det kanske inte framgick, men Filip får paket fre,lör,sön varje Helg innan Jul (alltså inte ett per helg)!!! Kanske lite lättare?
Muta med lite roligare och finare saker;o)....*ler*...

Kram Malin

Dona blogg sa...

Hej du!
Jag tycker du ska ta paus i jobbet och kila över gatan och köpa nya Allas, nr 46. Eller kika åtminstone längst bak för där är du :)

Kram!

Mejrams! sa...

Baka pepparkakor i butiken, ja då lär du inte få stänga. Jag skulle då inte lämna en sådan ljuvlig butik. Nu blir jag nyfiken, vad då Allas nr 46, är du med i ett reportage och inget har du sagt, eller det kanske du har. Hur som helst nyfiken blir jag! Ha en riktigt skön kväll bland kartonger och nyheter./Kram Merja

Anonym sa...

Vad underbart att få jobba med det roligaste man vet! Hoppas jag också får göra det någon gång.Vilken fin ljusstake i det förra inlägget. Den snirkliga föll mig så i smaken.
Ha det gott.
Kram Marita i Björkhagen

Sussi / Sussinghurst sa...

Ha, de polka prikkede stjerner i dit forrige indlæg er da noget af det sødeste julepynt, jeg længe har set, selvom uglerne også er meget, meget søde.

HEMLÄNGTAN sa...

Ja jobbar man med något som man verkligen brinner för så är det ju bara kul med mycket jobb.
Det är så här det ska vara, det ska kännas att det är julhandel.
Låter ju verkligen mysigt med pepparkaksbakning i affären.

Kram, Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är faktiskt lite avis på dem som har eller jobbar i inredningbutiker nu, guuu vad roligt det måste vara. Ugglorna är jättefina! För min del gör det inget om det blir mycket butik, det är så roligt att få smakprov vad nytt som kommer in.

Ha det gott!
Kram,
regina

Fröken Grön sa...

Bedårande små ugglor, -jag är lite svag för just den pippin, så några sådana i granen hade varit fint!
Kul med alla spännande leveranser till din lilla butik, - det måste vara som julafton varje dag!
Må så gott!
/Anna-Karin