tisdag 25 juli 2017

Chamois Stories.


Att ha en trädgård är lycka.

Ibland är den bara krav.
Men på något konstigt vis ger mig trädgården inga krav när jag har semester.
Det är okej att den växer ifrån mig. 
Att ogräset frodas och jag släpper kontrollen.
Jag bryr mig inte.
Jag som annars bryr mig så mycket om allt...
Ja det är lite märkligt.

Men det är jag tacksam för.
Istället finns den där som något vildvuxet vackert med rosor som hänger över gångarna, kryddor som sprider sig, fruktträd som dignar och behöver stöttas glädjer mig 
och blommor som hittar sina egna vägar får göra det och jag ser på.

Tänker att en annan dag...



Man kan nästan drunkna i en solros...
Om man stoppar ansiktet långt in och bara känner sommaren...


I förrgår när jag bakade och fixade lite i köket till kvällens gäster tog vi kort på en del av de fina nya textilierna från Chamois Stories...

Visst skulle man vilja bli en riktig husmor i en sommarsaga när man får se dessa fina förkläden.
Och så sköna med en rejäl ficka framtill också!







Dukar som gör bordet!
Mönstret nedan heter Priya och vi har dem i tre färgställningar, Dark Blue, Orange och Elephant Skin.



Flodurna Tine K Home.


Handtryckta av skickliga indiska hantverkare...



I år testade jag att så en ny variant på krasse och de är så fina och stora blommorna. Blir bara en färg och jag minns ej sorten men de är de finaste krasseblommorna jag nånsin haft.

Nyheterna ni ser ovan har jag lagt in i nätbutiken.

Kram M

Inga kommentarer: