söndag 15 oktober 2017

Tack, och höst hemma.


Hej fina läsare!

Vad roligt med så många gulliga positiva kommentarer jag fått på sociala medier angående reportaget i Hus & Hem som är en bilaga till både Hallands Posten och Hallands Nyheter så den har verkligen ett stort spridningsområde!

Tack!!!
Jag skrev det igår men jag gör det igen, jag känner mig verkligen hedrad att få bli porträtterad så här.

Sen fick jag frågan om man kunde läsa reportaget på nätet och det kan man men bara en liten text och en bild visas sen måste man logga in för att kunna läsa mera och det visade ju sig att det verkligen var så mycket bättre och finare och utförligare på nätet med många fler bilder så jag blev så överraskad när jag upptäckte det igår kväll.
Superroligt!


Idag har varit en fin höstdag. Vindstilla och med oktobers gyllene färger så vill man ju passa på att ta vara på den.
Därför blev det trädgårdsarbete och en höstpromenad med kameran,
 och ja sen har jag väl inte hunnit mera.

I trädgården försvinner tid och rum...



Det blir många lass med skottkärran när man ska klippa ner alla perenner.
Inte för att jag hunnit allt men det man hinner är bättre än inget och jag eftersträvar verkligen ingen perfekt trädgård, men en härlig personlig sådan som känns mysig och trevlig är inte dumt att ha.


Ja lite höstpyssel blev det visst också....


Och så vill jag visa denna krans med kuddmossa som jag la ut på instagram innan idag.
Visst är det fint med en rent grön krans med finaste mossan...


Passar såväl höst som vinter och efter jul sparar man den genom att lägga den på marken gärna under ett träd där det blir skuggigt under sommaren så kommer kuddmossan att fortsätta leva och vara fin nästa höst när man vill ta fram den igen.
Återvinning eller hur?


Jag band kuddmosse kransen på denna stomme som ni hittar i butiken/nätbutiken och som var perfekt till denna typen av arbete.


Hoppas helgen varit bra!

Kram

Inga kommentarer: