lördag 12 maj 2018

Det blänker och skimrar...


Om man sover med öppet fönster är det verkligen fåglarnas kör man vaknar till nu...

SOM det kvittras av alla de möjliga fågelsorter.
Det är så fint och fridfullt.
Som musik av sommar utanför fönstret.


Med värmeböljan som kom slog allt ut så fort och helt plötsligt blommade syrenerna också...

Här har jag hängt de vackra silverkulorna på band från Eldgarden.
Det blir ett riktigt fint blänk oavsett om man hänger dem inne eller ute.


Finns i nätbutiken.


Piontiderna har börjat...


Och dessa lättflyttade men stenliknande stora krukorna finns nu i butiken...


Bild från Affari

Annars då...
Jo igår var det kalas så ikväll är det skönt att bara vara hemma...

Hoppas hinna plantera mina nya bärbuskar idag och lite motion så klart.

Har en massa jag borde ta tag i hemma inomhus men nu när det äntligen är försommar vill jag ägna varje ledig stund åt att vara ute och inte "försumma" mera tid inne än vad man ändå ägnar åt sitt jobb...som så klart både är roligt och nödvändigt.
Ja ni fattar nog vad jag menar där...😊

Igår var det så mycket danskar här i Knäred...
Roligt när det blir liv och rörelse i lilla byn och att de dessutom hittar till oss.
Kan väl säga att många danskar gillar att handla ute i antiken...

Antiken är ett perfekt komplement till butiken inne och det märks speciellt denna tid på året när det börjar bli turist och stugtider.


Hoppas du får en fin helg.

Kram

Inga kommentarer: